Kies universiteit
Kies studie
Kies vak

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Hieronder vind je de antwoorden van de meest gestelde vragen!

Trainingen

Voor welke vakken organiseren jullie trainingen?

Je kunt per universiteit en studie zien welke vakken wij aanbieden. Het volledige overzicht van de trainingen vind je hier. Staat je vak er niet bij maar ben je wel geïnteresseerd in een training? Laat het ons dan via het contactformulier hiernaast weten, dan kunnen we kijken wat wij voor jou kunnen betekenen. 

Hoe zit een training inhoudelijk in elkaar?

Tijdens de training neemt je docent samen met jou en een kleine groep studenten de belangrijkste stof door en oefen je met tentamenvragen. Bij de meeste trainingen ontvang je aan het begin van de training een trainingshandleiding, die bestaat uit een samenvatting van de stof in combinatie met oefenvragen. In uitzonderlijke gevallen is er geen sprake van een trainingshandleiding, bijvoorbeeld wanneer een vak het beste gedoceerd kan worden aan de hand van uitsluitend sommen en oefenvragen. 

Uit hoeveel uur bestaat een training? 

Het aantal lesuren verschilt per training. Dit is zo, omdat we geloven dat per vak en per training de behoefte van studenten en docenten kunnen verschillen. Je vindt het aantal uren waaruit een training bestaat bij de beschrijving van de training en bij de planning van de training. 

Hoe lang duurt een les? 

De lengte per les kan verschillen, maar duurt in de regel tussen de twee tot vier uur. Uiteraard vind je de duur van de verschillende lessen in de planning van je training.   

De training is vol, wat nu? 

Voor sommige trainingen staat er een interesselijst online, mocht dit voor jouw vak zo zijn, schrijf je daar dan in. Aan de hand van het aantal aanmeldingen en de beschikbaarheid van de docent wordt er een extra training gepland. Staat er geen interesselijst online dan kun je altijd een e-mail sturen om te kijken wat er mogelijk is.  

Is het mogelijk om te wisselen van groep? 

Dit kan alleen als de training nog niet is gestart en er meerdere trainingen worden gegeven voor hetzelfde vak. Uiteraard moet er wel voldoende plek zijn. Neem contact met ons op via het contactformulier om te kijken of we je kunnen verplaatsen.    

Is het mogelijk om te wisselen van les? 

Dit kan alleen als de training nog niet is gestart en er meerdere trainingen worden gegeven voor hetzelfde vak. Uiteraard moet er wel voldoende plek zijn. Neem contact met ons op via het contactformulier om te kijken of we je kunnen verplaatsen.   

Waar kan ik feedback geven op mijn training  en hoe berekenen jullie de kwaliteitscijfers die jullie communiceren op de homepage ? 

Wij staan natuurlijk altijd open voor feedback! Al onze studenten ontvangen tijdens het laatste lesmoment een mail waar een link in staat om ons te evalueren. Deze cijfers worden via het onafhankelijke platform Klantenvertellen.nl gepubliceerd. Heb je dit niet ontvangen? Vul dan ons contactformulier in en we komen zo snel mogelijk bij je terug. Wil je graag een telefonisch afspraak maken? Vermeld dit dan in je bericht. Benieuwd hoe studenten onze trainingen beoordelen? Via deze link kom je bij onze evaluaties.  

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

Wat vervelend dat je een klacht hebt! Wij vinden de kwaliteit die we leveren erg belangrijk, waar klantenservice natuurlijk ook bij hoort. Je kunt ons via het contactformulier op de hoogte brengen van je klacht. Je ontvangt dan zo spoedig mogelijk een bericht terug.                                                                                                                                                  

Handleidingen

Waar bestaat een handleiding uit?  

De handleidingen die wij los verkopen worden ook gebruikt tijdens de training. Ze bestaan uit een uitgebreide samenvatting, aangevuld met veel oefenvragen en de antwoorden hiervan. Het aantal pagina’s en oefenvragen kan per vak verschillen.  

Zitten de antwoorden bij mijn handleiding? 

In bijna alle gevallen is dit zo, tenzij anders staat vermeld in de beschrijving van je handleiding.   

Kan ik mijn handleiding ook voor de training start ontvangen? 

Nee dit is helaas niet mogelijk. 

Kan je een handleiding ook los bestellen?  

Alleen bij uitzondering bieden we de handleiding los aan. Je kunt deze vinden bij het betreffende vak op onze website, vaak onderaan de pagina. Indien er geen handleiding bij het vak staat wordt deze niet los aangeboden. Let wel: indien je ook een training hebt geboekt ontvang je bij aanvang van de eerste les de handleiding, je hoeft deze dus niet nog eens apart te bestellen.

De handleiding die ik graag wil bestellen staat niet op de site, wat nu? 

Mocht je voor jouw vak toch graag de handleiding los ontvangen vul dan het contactformulier in, dan kijken we wat we eventueel voor je kunnen betekenen.  

Wanneer ontvang ik mijn handleiding? 

Als je vandaag voor 17:00u een handleiding besteld, wordt deze binnen twee werkdagen bij jou thuis geleverd. Houd er hierbij rekening met het weekend en dat er op maandag geen post wordt geleverd.  

Ik heb een handleiding besteld maar niet ontvangen.

Heb je je handleiding na twee werkdagen nog niet ontvangen, neem dan contact met ons op via het contactformulier zodat wij de track en trace code kunnen controleren.                                                                                                                                             

'Niet gehaald, geld terug'-garantie

Wat houdt de ‘Niet gehaald, geld terug’-garantie in? 

Wanneer jij je tentamen ondanks het volgen van onze trainingen niet haalt, kun je gebruik maken van onze ‘Niet gehaald, geld terug’-garantie. Allereerst krijg je een volgende training voor hetzelfde vak gratis. Haal je met deze tweede training het tentamen helaas weer niet, dan krijg je zelfs je geld terug. Wel moet je voldoen aan een aantal voorwaarden. Klik op deze link voor alle informatie omtrent de garantieregeling.  

Waar kan ik me aanmelden voor de NGGT-garantie? 

Aanmelden voor de NGGT-garantie kan via dit formulier. Je zult een bevestiging van je aanmelding ontvangen, let erop dat dit nog geen goedkeuring is van de aanvraag. Die ontvang je binnen 5 werkdagen via de mail.   

Ik heb nog geen bevestiging van mijn NGGT-aanmelding, ben ik wel ingeschreven? 

Je ontvangt altijd een bevestiging dat het formulier goed bij ons is aangekomen. Ontvang je deze niet? Neem dan contact op via het contactformulier. Op het moment dat wij je aanvraag verwerkt hebben en je aan alle voorwaarden voldoet ontvang je van ons een mail. Hierin zal ook vermeld staan in welke groep je staat ingeschreven. We proberen alle aanvragen binnen 5 werkdagen te verwerken.   

Kan ik mijn gratis herkansingstraining ook inzetten voor een ander vak? 

Nee dit kan niet. De gratis herkansingstraining is alleen van toepassing op hetzelfde vak als waarvoor je de eerste training hebt gevolgd.   

Geldt de garantie voor alle trainingen?

 Nee, niet alle trainingen hebben garantie. In de beschrijving van de betreffende training is terug te vinden of de garantie van toepassing is en op welke manier. 

Uitzonderingen

Hoe werkt de garantie als er sprake is van deeltentamens?

Wanneer een vak bestaat uit deeltentamens, en wij bieden voor de verschillende deeltentamens trainingen aan, dan dien je de trainingen voor alle afzonderlijke deeltentamens bij ons te hebben gevolgd. Wanneer je niet alle trainingen voor de afzonderlijke deeltentamens hebt gevolgd, heb je geen recht op de ‘Niet gehaald, Geld terug’-garantie.  

Ik kan de eerstvolgende kans niet maken, kan ik mijn gratis herkansingstraining overzetten op de eerste kans volgend jaar?

Nee, de garantie geldt enkel voor de eerstvolgende kans.   

Ik ben gestopt met mijn studie en kan dus niet nog een volgende training volgen, wat nu?

Helaas vervalt je garantie indien je zelf besluit niet verder te gaan met je studie of in geval van een negatief BSA.   

Betalingen/Uitschrijven

Betalingen

Wat zijn de betaalopties als ik een training boek? 

iDeal, VISA, Mastercard, American Express, PayPal, SEPA en Pay by Mail. Indien je voor de laatste optie kiest kun je tot een uur voordat de training begint betalen.  

Hoe kan ik een factuur door laten sturen naar iemand anders zoals mijn ouders? 

Je kunt de factuur doorsturen, door te kiezen voor de betaaloptie ‘Pay by Mail’. Je bepaalt dan zelf naar wie de betaallink gestuurd wordt. Let op: je blijft altijd zelf verantwoordelijk voor de tijdige betaling van de door jou geboekte training. Een tijdige betaling is in dit geval uiterlijk een uur voordat de training start. 

Is mijn inschrijving definitief, wanneer ik heb gekozen voor “Pay by Mail”?

Ja, wanneer je kiest voor deze optie, is je inschrijving gewoon definitief. Op deze inschrijving zijn de gewone voorwaarden van toepassing, zoals dat je je uiterlijk tot drie dagen voorafgaand aan de eerste les kunt uitschrijven voor een training. Nadat deze termijn verstreken is, heb je dus een betaalverplichting.    

Uitschrijven

Kan ik me kosteloos uitschrijven voor een training? 

 Je kunt je tot 72 uur voor de start van je eerste les kosteloos bij ons uitschrijven. Is deze termijn verstreken, dan is uitschrijven helaas niet meer mogelijk en wordt de training volledig in rekening gebracht. Ken je een medestudent die graag jouw plek over wil nemen? Dan is dit ook mogelijk, neem hiervoor contact op met de klantenservice. 

Ik wil me uitschrijven voor een training, hoe doe ik dat? 

Om je uit te schrijven voor een training kun je het contactforumlier invullen. Je krijg altijd een bevestiging van uitschrijving van ons. Let erop dat we je niet kunnen uitschrijven als de training binnen 72 begint.   

Korting

Ik gebruik Studeersnel. Krijg ik nu korting? 

 Gebruikers van Studeersnel kunnen tot wel 20% korting ontvangen. Dit kan door je in te schrijven via de link die geregeld door Studeersnel gemaild wordt naar gebruikers of de link die op de vakpagina van Studeersnel onder het kopje Tentamentrainingen gecommuniceerd wordt. Staat er geen link online bij jouw vak maar bieden we dit wel aan op de website? Stuur ons dan even een e-mail via het contactformulier.  

Krijg ik korting via mijn studievereniging?

TentamenTrainingen werkt met verschillende studieverenigingen samen waardoor leden tot wel 20% korting ontvangen op producten op de website. Als lid heb je een e-mail ontvangen met daarin een kortingslink voor het bestellen van een product.   

Ik heb een training geboekt zonder korting, kan ik hier achteraf nog gebruik van maken? 

Wil je met terugwerkende kracht gebruik maken van de korting, neem dan uiterlijk voorafgaand aan de eerste les van je training contact met ons op via het contactformulier. Het is niet mogelijk om een korting toe te passen op je training, nadat de training van start gegaan is.  

Bij het afrekenen kan ik geen kortingscode invullen, hoe maak ik hier toch aanspraak op? 

Je kan van jouw persoonlijke korting gebruik maken door op de link te klikken in de mail die je van ons ontvangen hebt.  Als je je inschrijft voor een training wordt de korting automatisch verwerkt in je winkelmand.   

Rooster/Locaties 

Wat is de locatie van mijn training? 

De leslocaties worden altijd minimaal 1 dag voor je eerste training online gezet, je ontvangt hiervan per e-mail een bericht. Over het algemeen vinden deze om of rondom de universiteit plaats. In de tussentijd staat er een algemene aanduiding op de website zoals ‘Erasmus Universiteit, campus Woudestein’ of ‘Vrije Universiteit, de Boelelaan 1105’.   

Het rooster is nog onbekend, kan ik me wel inschrijven? 

Op het moment dat de training wel online staat maar er nog geen lestijden staan vermeld kan je je wel inschrijven voor de training. Zodra de lestijden bekend zijn ontvang je hiervan een mail. Vaak wordt er eerst een concept planning voorgesteld zodat studenten nog kunnen aangeven of het goed uitkomt. Zodra de planning definitief is ontvang je wederom een mail. Komen de lestijden je niet goed uit? Dan kun je je altijd tot 72 uur van tevoren kosteloos bij ons uitschrijven. Je kunt bij het afrekenen van de training kiezen voor de betaaloptie Pay by Mail, hiermee heb je tot 1 dag voor je training om te betalen. 

Decentrale selectie 

Waar kan ik mij aanmelden voor trainingen voor de decentrale selectie? 

De verschillende trainingen die wij aanbieden voor de decentrale selectie kun je via ons keuzemenu op de homepage vinden. Kies in het dropdown menu ‘Kies universiteit’ de universiteit waar jij deelneemt aan de decentrale selectie en kies bij ‘Studie’ voor Geneeskunde, Tandheelkunde of Diergeneeskunde. Bij de optie ‘Kies vak’ kun je voor het vak Decentrale Selectie kiezen.   

Wanneer vindt de training waar ik me voor heb aangemeld plaats?

Als je je hebt aangemeld voor een training waarvan het rooster nog niet bekend is ontvang je een mail zodra de eerste concept planning online staat. In het merendeel van de gevallen vindt een decentrale selectie training twee weken tevoren de toetsingsdag plaats. De trainingen vinden zowel in het weekend als doordeweeks plaats.  

Waar vindt de decentrale selectie-training plaats?

We streven er naar de decentrale selectie-trainingen te laten plaatsvinden in de stad waar de decentrale selectie kandidaat meedoet aan de selectie. Echter, gezien kandidaten uit heel Nederland meedoen in een selectie is het soms prettiger om de trainingen in centraal gelegen steden te organiseren. Daarom organiseren we veel van onze trainingen in Amsterdam en in Utrecht. Je kunt de locatie van je decentrale selectie-training terugvinden in de trainingsomschrijving.   

Als je niet door de eerste ronde bent, kan ik me dan nog afmelden voor mijn decentrale selectie-training van ronde 2?

Ja, dit kan zeker. Elke student die zich wil uitschrijven voor een training bij TentamenTrainingen kan zich tot 72 uur voor de start van de training kosteloos afmelden. Indien het aankoopbedrag al is betaald, wordt dit binnen 10 werkdagen teruggestort. Dit geldt dus ook voor de decentrale selectie-trainingen.  

Door wie worden de decentrale selectie-trainingen gegeven?

Decentrale selectie trainingen worden gegeven door studenten die in de eindfase van hun Bachelor zitten en/of door Masterstudenten. Voor de Geneeskunde decentrale selectie-trainingen staat er dus vaak een co-schapper voor de klas.  

Hoe zorgen jullie ervoor dat de docenten getraind zijn om een decentrale selectie-training te geven?

Elke docent volgt bij ons een ‘Docententraining’ die hen helpt om voorbereid naar de training te komen en op een goede manier de lesstof over te dragen op de  studenten. Daarnaast werken de docenten nauw samen met hun trainingsmanagers die hen van de selectie op de hoogte stellen. Het merendeel van de docenten heeft zelf ook selectie gedaan en kan hun eigen ervaring van de selectie delen met de studenten.   

Hoeveel ervaring heeft TentamenTrainingen met het geven van decentrale selectie-trainingen?

TentamenTrainingen geeft al sinds het selectie jaar 2016-2017 decentrale selectie-trainingen en heeft dus al ruim 2 jaar ervaringen met het helpen van selectie kandidaten. Daarnaast biedt TentamenTrainingen sinds 2014 hulp aan reguliere studenten bij de voorbereidingen op hun tentamens.    

Geldt jullie ‘niet-gehaald, geld-terug’ garantie ook voor decentrale selectie-trainingen?

Deze garantie geldt in principe niet voor onze decentrale selectie-trainingen gezien er geen herkansingsmogelijkheid is waarmee we je zouden kunnen helpen. Mocht bij hoge uitzondering deze garantie wel gelden voor een decentrale selectie-training dan staat dit vermeld in de trainingsomschrijving.  

Vergroot een decentrale selectie-training je kansen op plaatsing?

We bieden decentrale selectie-trainingen aan om je te helpen met het eigen maken van de stof, door de stof goed te beheersen zul je beter scoren op de toetsen van de selectie. Elke student loopt tegen andere moeilijkheden aan en tijdens de training kun je leren van andermans vragen en door je eigen vragen te stellen. Het allerbelangrijkste van dit leerproces is herhalen en oefenen van de stof! Beide onderdelen komen dus uitgebreid aan bod in de training.   

Hoe weet TentamenTrainingen wat er in de selectie komt?

We lezen ons in in de decentrale selectie procedures van de afgelopen paar jaren van een studie. Deze informatie vergelijken wij met de informatie die de universiteit vrijgeeft over de aanstaande selectieprocedure. Op basis hiervan krijgen we een beter beeld van wat er in de aanstaande selectie mogelijk kan terugkeren.  

Hoe zien de oefenopgaven eruit?

Een belangrijk onderdeel van de decentrale selectie-trainingen zijn de oefenopgaven. Wij baseren onze oefenvragen op basis van echte tentamenvragen omdat deze het meest representatief zijn voor de studie waarvoor je selectie doet. Daarnaast vragen wij altijd feedback op onze oefenvragen aan studenten die bij ons de decentrale selectie-training hebben gevolgd. Zo kunnen we de oefenopgaven verbeteren, optimaliseren en zo representatief mogelijk maken.  

Wat is het ‘slagingspercentage’ van de decentrale selectie-trainingen?

Het slagingspercentage ligt rond de 79%. Dit is een algemeen slagingspercentage op basis van alle kandidaten die hebben deelgenomen een decentrale selectie-training.   

Meer inhoudelijke vragen over de trainingen voor de decentrale selectie? 

Voor verdere inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Christine en Lorijn. Zij zijn samen verantwoordelijk voor de decentrale selectie-trainingen. Ze zijn helaas niet telefonisch bereikbaar, maar het is wel mogelijk om een belafspraak te maken via ds@tentamentrainingen.nl.  

Scriptiebegeleiding

Hoe zit de scriptiebegeleiding eigenlijk in elkaar? 

Onze scriptiebegeleiding start altijd met een gratis (telefonisch) intakegesprek, waarin we luisteren naar jouw hulpvraag en voorkeur qua begeleiding. Na dit intakegesprek ontvang je van ons een uitgebreid persoonlijk advies, waarin we je voorstellen aan de begeleider die het best bij jou past. Vervolgens plannen we een telefonische kennismaking tussen jou en je begeleider. Tijdens de kennismaking beoordeel je of er een klik is en of je met deze begeleider een begeleidingstraject wilt starten. Wanneer je positief bent, plan je met je begeleider jouw eerste consult en gaan we aan de slag!   

Met wat voor hulpvraag kan ik bij jullie terecht voor scriptiebegeleiding?

Met elke hulpvraag! Of je nu niet weet waar je moet beginnen, niet uit je data-analyse komt of door de bomen het bos niet meer ziet, er is altijd een begeleider die jou snel weer op de goede weg helpt. Daarnaast kun je ook bij ons terecht wanneer je je scriptie bijna helemaal af hebt en een laatste check zou willen doen. Wij kijken hem dan nog een laatste keer voor je na en geven je feedback zodat je hem met een gerust hart kan inleveren. Of je nou behoefte hebt aan één consult of graag wordt bijgestaan tijdens het hele scriptietraject, we helpen je graag!  

Kan ik bij jullie ook terecht voor een andere schrijfopdracht dan een scriptie? 

Uiteraard kun je ook bij ons terecht wanneer je hulp nodig hebt bij een andere schrijfopdracht, zoals een essay, een bachelorproject of het schrijven van een wetenschappelijk artikel. We kunnen altijd zorgen dat we een begeleider hebben die past bij jouw specifieke vraag.  

Ik heb alleen hulp nodig bij de data-analyse / SPSS / statistiek, kan dat ook?

Uiteraard kun je ook bij ons terecht wanneer je specifiek hulp nodig hebt bij de data-analyse. Wij hebben scriptiebegeleiders die gespecialiseerd zijn in het bieden van hulp bij analyses in SPSS of het verwerken van je data-analyse in je scriptie.   

Waar vindt de begeleiding plaats? 

De begeleiding kan eigenlijk overal plaats vinden! Of je nou in het buitenland of ergens in Nederland woont, het maakt eigenlijk niet uit. We bieden scriptiebegeleiding aan zowel face-to-face als online, waarbij onze begeleiders afspraken maken via Skype, Whatsapp, telefoon of e-mail!  

Geldt de ‘Niet gehaald, Geld terug’ garantie ook op jullie scriptiebegeleiding? 

Ja, deze geldt ook voor onze Scriptiebegeleiding, maar bestaat uit net iets andere voorwaarden. Deze voorwaarden kun je terugvinden via deze link.  

Waar kan ik mij aanmelden voor een gratis intake?      

Je kunt je aanmelden via deze link voor de gratis intake. Binnen 1 werkdag kun je dan een reactie van ons verwachten, waarna we het intakegesprek met jou inplannen!  

Wat zijn de voorwaarden voor het annuleren van een consult? 

Door een afspraak te plannen met een Scriptiebegeleider voor een consult, accepteer je de kosten voor dat consult. Het is mogelijk om het consult kosteloos te annuleren tot 72 uur voorafgaand aan het consult. Wanneer geannuleerd wordt binnen 72 uur voor het afgesproken consult, zijn de kosten 50% van het consult. Het wijzigen van de datum is nog wel mogelijk binnen 72 uur, wanneer de nieuwe afspraak in ieder geval binnen 14 dagen na het oorspronkelijke consult plaatsvindt.   

Wat zijn de voorwaarden voor het wijzigen van een consult? 

Wanneer de datum van het consult binnen 72 uur voor aanvang van het consult gewijzigd wordt naar een datum niet langer dan 14 dagen later, dan geldt dit als een wijziging en niet als een annulering. De kosten blijven dan gelijk.  

Samenwerkingen

We werken met oa. studie-, faculteits- & sportverenigingen samen. De samenwerking kan bestaan uit wederzijdse promotie, korting op trainingen en organiseren van Masterclasses. Lijkt het je leuk om met ons samen te werken? Daar staan wij zeker voor open! In een gesprek kunnen we bespreken wat de mogelijkheden zijn. Neem vooral contact met ons op door te mailen naar nienke@tentamentrainingen.nl. Nienke neemt contact met je op!  

Overige

Wat is ‘Aanmelding training o.b.v. aanvullende beurs DUO’?

Bij TentamenTrainingen vinden we het belangrijk dat iedereen toegang heeft tot onze trainingen. Studenten met recht op een maximale aanvullende beurs van DUO kunnen in sommige gevallen gratis deelnemen aan een training. Meer over deze regeling vind je hier.

Neem contact met ons op

Vermeld indien mogelijk s.v.p. over welke universiteit, studie en trainingsgroep je vraag gaat. Zo kunnen we je sneller helpen.

Weet je niet welke training je precies moet boeken?

Laat ons je helpen!

tel: +31 20 3701500

e-mail: info@tentamentrainingen.nl