Kies universiteit
Kies studie
Kies vak

Veelgestelde vragen

Als je een vraag hebt aan ons, kan je deze het beste stellen via het contactformulier hiernaast. Op deze pagina hebben we veelgestelde vragen geplaatst, zodat je veel antwoorden hier al kunt vinden.    

        

Trainingen

Wat gebeurt er in de training? 

Tijdens de training neemt je Docent samen met jou en een kleine groep studenten de belangrijkste stof door en oefen je met tentamenvragen. Bij de meeste trainingen ontvang je aan het begin van de training een trainingshandleiding, deze dient als leidraad voor de training. De handleiding bestaat uit een samenvatting van de stof in combinatie met oefenvragen. In uitzonderlijke gevallen is er geen sprake van een trainingshandleiding, bijvoorbeeld wanneer een vak het beste gedoceerd kan worden aan de hand van uitsluitend sommen en oefenvragen. In sommige gevallen vragen we onze studenten om specifiek studiemateriaal aan te schaffen voor het vak en dit mee te nemen naar de lessen.
 

Uit hoeveel uur bestaat een training? 

Het aantal lesuren verschilt per training. Dit is zo, omdat we geloven dat per vak en per training de behoefte van studenten en docenten kan verschillen. Je vindt het aantal uren waaruit een training bestaat bij de beschrijving van de training en bij de planning van de training. Ook aan de prijs kan je zien uit hoeveel uren een training bestaat, omdat een training gewoonlijk 12 euro per uur kost.
 

Hoe lang duurt een les? 

De lengte per les kan verschillen, maar duurt in de regel tussen de twee tot vier uur. Uiteraard vind je de lengte van de verschillende lessen in de planning van je training.
 

Waar wordt mijn training gehouden? 

De locatie van je training vind je in de planning van je training op onze website. Meestal is dit een algemene aanduiding, zoals ‘Erasmus Universiteit, campus Woudestein’ of ‘Vrije Universiteit, De Boelelaan 1105’. De precieze leslokalen worden de dag voor de training naar de deelnemende studenten gestuurd. Let op: de leslocaties kunnen per les verschillen.
 

Er is geen training voor mijn vak. Wat nu? 

We zetten een training uiterlijk online wanneer de collegereeks van het betreffende vak begint. Herkansingstrainingen komen online wanneer het tentamen in de eerste kans is geweest. Staat je vak er niet tussen, laat ons dat dan even weten en dat bekijken we direct of we een training voor je kunnen organiseren.
 

Hoe worden de trainingen geëvalueerd en hoe berekenen jullie de kwaliteitscijfers die jullie communiceren op de homepage? 

Na de training worden onze studenten door ons gebeld voor een evaluatie. Je hebt als student tijdens dit gesprek de ruimte om cijfers te geven voor verschillende onderdelen van de training en we vragen je enkele stellingen te beantwoorden. Uiteraard heb je ook de mogelijkheid om je opmerkingen en suggesties te delen met ons. Wanneer we iemand niet aan de lijn krijgen, sturen we een e-mail met de belangrijkste vragen. Eens per kwartaal bekijken we wat de totale resultaten zijn van twee van de belangrijkste vragen die we stellen: "welk cijfer geef je voor de vakinhoudelijke kennis van je docent?" en "zou je ons aanbevelen aan een goede vriend of vriendin?" Het resultaat van het laatste kwartaal plaatsen we op onze homepage, zodat we altijd de meest recente cijfers communiceren.
 

Is de training voldoende om mijn vak te halen? 

Nee, de training is op zichzelf zelden tot nooit voldoende om je vak te halen. Je zult tijd moeten reserveren voor zelfstudie en uiteraard raden we aan om alle colleges voor het vak te volgen. Daarnaast geven we tijdens trainingen geregeld huiswerk op en we verwachten ook van je dat dit gemaakt wordt. Samen doen we er alles aan om er voor te zorgen dat je je vak zult halen, en we vragen dus echt een flinke inzet van je. Die leidt gelukkig in verreweg de meeste gevallen dan ook tot gewenste resultaat. 

Inschrijven, betaling en uitschrijven

Hoe kan ik de factuur door laten sturen naar iemand anders, zoals mijn ouders?

Je kunt de factuur doorsturen, door te kiezen voor de betaaloptie ‘Pay by Mail’. Je bepaalt dan zelf wie de betaallink gestuurd krijgt, waarmee jouw rekening betaald kan worden. Let op: je blijft altijd zelf verantwoordelijk voor de tijdige betaling van de door jou geboekte training. Een tijdige betaling is in dit geval uiterlijk de dag voordat de training start. Zorg er daarnaast voor dat wanneer een ander jouw betaallink ontvangt, deze persoon hier vooraf door jou van op de hoogte gesteld is.
 

Is mijn inschrijving definitief, wanneer ik heb gekozen voor ‘Pay by Mail’? 

Ja, wanneer je kiest voor deze optie, is je inschrijving gewoon definitief. Op deze inschrijving zijn de gewone voorwaarden van toepassing, zoals dat je je uiterlijk tot drie dagen voorafgaand aan les 1 kunt uitschrijven voor een training. Nadat deze termijn verstreken is, heb je dus een betaalverplichting.  
 

Ik wil me uitschrijven, hoe doe ik dat? 

Uitschrijven voor een geboekte training kan tot 72 uur voor aanvang van de training, hierna is dit helaas niet meer mogelijk en wordt de training volledig in rekening gebracht. Wanneer je training niet binnen 72 uur start, kan je je uitschrijven door contact op te nemen via de contactpagina. Vermeld in je bericht je naam, je studie en de trainingsgroep waar het om gaat, en vermeld of je reeds betaald hebt. 

Kortingen, acties en garantie

Ik gebruik StudeerSnel. Krijg ik nu korting? 

Gebruikers van StudeerSnel kunnen in sommige gevallen inderdaad 20% korting ontvangen, door zich in te schrijven via de link die geregeld door StudeerSnel gemaild wordt naar gebruikers en de links die op de vakpagina’s van StudeerSnel gecommuniceerd worden. Heb je je zonder korting ingeschreven voor een training en wil je met terugwerkende kracht gebruik maken van de korting, neem uiterlijk voorafgaand aan de eerste les van je training contact met ons op via de contactpagina. Het is niet mogelijk om een korting toe te passen op je training, nadat de training reeds van start gegaan is.
 

Hoe werkt de ‘niet gehaald, geld terug’-garantie?

Op de garantiepagina vind je alle informatie over de unieke ‘Niet gehaald, geld terug’-garantie. Heb je na het lezen van deze pagina vragen, stel deze dan via het contactformulier.

Neem contact met ons op

Vermeld indien mogelijk s.v.p. over welke universiteit, studie en trainingsgroep je vraag gaat. Zo kunnen we je sneller helpen.

Weet je niet welke training je precies moet boeken?

Laat ons je helpen!

tel: +31 20 3701500

e-mail: info@tentamentrainingen.nl